Ogrzewanie dachu- kiedy śnieg jest problemem
Maty grzewcze AMG –Podczas intensywnych opadów śniegu płaskie dachy zawsze oznaczają wysokie coroczne koszty odśnieżania, wywożenia zrzuconego śniegu oraz napraw uszkodzeń pokrycia dachu. Administratorzy obiektów wielkopowierzchniowych poszukują rozwiązań umożliwiających roztapianie śniegu, bez konieczności usuwania go w sposób mechaniczny. Kable grzewcze zamontowane w połaci dachowej powodują roztapianie śniegu, jednak efektywność takiego rozwiązania jest energochłonna.
Powoduje to, że użytkownicy decydują się na ogrzewanie jedynie newralgicznych obszarów (koryta zlewowe, place wokół odpływów, fragmenty dachów o największym zaleganiu śniegu)
Efektywność rozwiązania
Stosując kable grzewcze montowane na połaci dachowej, moc jednostkowa dająca efekt roztopienia śniegu to 250-300Wm2.
Aluminiowa mata grzewcza AMG ma moc 160-220W/m2, pod membraną PCV najczęściej 185W/m2.
W identycznych warunkach pogodowych efekt całkowitego roztopienia śniegu na ogrzewanej powierzchni dachu uzyskuje się po jednej godzinie w pierwszym przypadku, a przy zastosowaniu aluminiowej maty grzewczej AMG pod membraną PCV po 20 minutach.
Zdjęcia przeprowadzonego eksperymentu podstawiono poniżej.
Po lewej- aluminiowa mata grzewcza (168W/m2) pod folią PCV,
po prawej- kabel grzewczy (o mocy 300W/m2) na foli PCV. W obu przypadkach grubość termoizolacji wynosi 10cm.
Widoczny na zdjęciach efekt roztopienia śniegu po upływie 20 minut, pozwala na podział powierzchni ogrzewanej dachu na trzy niezależne strefy. Każda strefa zaopatrzona jest we własny termostat z czujnikiem temperatury i wilgoci (lub kilka czujników, w zależności od wielkości powierzchni). Programatory czasowe ustawione są tak, że jeśli czujniki stwierdzą potrzebę włączenia ogrzewania dachu, włącza się tylko selektywnie jedna po drugiej strefa grzewcza, a cykl się powtarza, aż do ustania opadów śniegu. Ma to ogromne znaczenia, szczególnie w przypadku dużych dachów.
Innowacyjne rozwiązanie problemu
Aluminiowe maty grzewcze AMG można stosować pod membraną PCV, papą bitumiczną oraz pod innymi poszyciami dachowymi. Celem było stworzenie maty, która wyprodukuje odpowiednią ilość ciepła, rozprowadzi ją na całej szerokości i zatrzyma wewnątrz maty, nie powodując uszkodzenia kabla grzewczego i połaci dachowej.
Maty grzewcze AMG w połączeniu z termostatami, czujnikami temperatury i wilgoci oraz termoregulatorami bezpieczeństwa tworzą system ogrzewania dachu.
Zapotrzebowanie mocy zainstalowanej i zużycie energii
Porównanie dwóch systemów grzewczych dla dachu o powierzchni 1000m2, opad trwający 1 godzinę.
Kabel grzewczy na powierzchni dachu
Minimalna moc jednostkowa: 250W/m2 (konieczna praca całą mocą): Moc zainstalowana: 250W/m2 x 1000m2= 250kW Zużycie energii: 250kW x 1h= 250kWh |
Aluminiowa mata grzewcza (AMG)
Moc jednostkowa: 185W/m2 (praca: 1/3 mocy zainstalowanej): Moc zainstalowana: 185W/m2 x 1000m2 x 1/3=61,7kW Zużycie energii: 61,7kW x 1h= 61,7 kWh |
Aluminiowe maty grzewcze AMG – gwarancja jakości
Maty grzewcze AMG posiadają najwyższej jakości kable grzejne DEVIflex ( na które producent udziela 20-letniej gwarancji).
System sterowania ogrzewaniem dachu oparty jest na sprawdzonych od lat termoregulatorach.
Maty grzewcze poddawane są pomiarom kontrolnym parametrów elektrycznych rezystancji izolacji zarówno na etapie produkcji, jak i po zamontowaniu.
Dodatkową zaletą mat AMG jest prosty sposób montażu, najlepiej na etapie krycia dachu poszyciem, w związku z czym nie są narażone na działanie negatywnych czynników atmosferycznych oraz późniejsze uszkodzenia mechaniczne.
Aluminiowe maty grzewcze mają wielokrotnie większa żywotność niż kable grzejne montowane na powierzchni dachu.
Aluminiowe maty grzewcze AMG – parametry techniczne
- Szerokość: 1m (na specjalne zamówienie: 0,5m 0,8m oraz 1,5m)
- Grubość: 10mm
- Kabel zasilający: dł. 5m (3×2,5mm2).